19/7-20/7

Jag följde med Fredrik Wink och Lucas Juwono ut på deras sida av mälaren. Dagen startade segt, och det tog tid att hitta fisken på riktig, men det gick tillslut trots det dåliga vindarna. 9st gäddor blev det, med topparna på 4,6 av Wink och 6,7 (Nytt PB) av Lucas.  Bra jobbat grabbar, och ett stort grattis till Lucas som höjde sitt person bästa med lite över 3kg!



 



Dag 2 inleddes med att jag tog en ~6kg som tyvär gjorde en ordentlig gest upp i luften så att krokarna släppte precis innan landningen, men när fisken är så pass nära båten så att man kan ta i linan/tafsen så räknas den. Uppskattades 6-7kg, det hade varit kul att fått bild och korrekt vägning på den, men man kan ju inte få allt här i livet.
Efter det så var det otroligt segt, jag hade ett hugg men ingenting mer på flera timmar.
Lucas fick en halv kilos gädda mitt på dagen. Vi begav oss tillbaka och tänkte att vi skulle testa en grynna nu mer fram emot kvällen. Det var där det började smacka på! Det blev 5 gäddor i raskt tempo och Wink tog den 5e och sista gäddan, som också blev ett nytt PB för hans del på hela 8,3kg! Det är sånna här dagar som man känner att nötandet ger resultat. 7 gäddor blev det totalt, med en ~6kg och en 8,3. Grattis Fredde!


Så på två halv dagars fiske så blev det totalt 16 gäddor, 3st lite finare fiskar på 6kg + och båda kompanjonerna satte ny PB gräns! Riktigt, riktigt kul.


Kommentarer
Postat av: lucas

fan va jag är bra...

2009-08-04 @ 23:51:31
Postat av: Anonym

winken skitnöjd...

2009-11-02 @ 16:41:45
Postat av: wink

AS NÖJD ! :)

2010-01-04 @ 14:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0