Abborr pass!

Yes, nu var det dags igen.
Jag, Andreas och Jens från Wallins fiske tog en impuls tur och åkte ut efter abborre. Nu slog det mig att vi har varit ute med Jens en gång tidigare också, men det finns inte så mycket att skriva om den turen förutom att det gick åt pip-svängen. Jens fick en liten snipa på första kastet, sen sten dött!  Men så kan det gå, back to topic~
Vi kom väl ut ungefär klockan 7 och åkte direkt till dom lite mer 'fångstsäkra' platserna och som vi hade hoppats på så började det smälla på efter lite nötande. Riktigt kul blev det iallafall. Andreas drog på en gädda som vägde 4.3kg som till våra förhoppningar skulle vara en gös, men den bjöd på en spännande fight iallafall.
Efter närmare 30 abborrar och en fin gädda landade så begav vi oss hem. Slänger in någon bild sen.

Dagen efter så tog jag och Andreas ett tidigt morgon pass, men mer om det senare. Nu åker jag till Västervik för att träffa lite släkt och så klart Fiska! Reporter kommer sen.
/Jepps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0