Alla älskar Mälaren

Jag har inte haft tid att blogga på länge, då det har hänt saker hela tiden ända sedan jag kom hem från Västervik.
Fisket i Västervik var långt ifrån Ok, då blygsamma 4st gäddor landades på hela resan, med flera stycken tappade och ett 10-tal som bara följde med och vände vid brygg/båtkanten. 'Vad gör jag för fel!?' tänkte jag, men fick lite tröst senare när jag hörde att fler stycken duktiga fiskare som bor i dom trakterna hade haft det precis lika dant. 
Så man fick åka hem där ifrån med svansen mellan benen och super sugen på ett ordentligt gädd fiske. Dagen efter att jag kom hem så åkte jag ut med Ron i underbara Mälaren! Vi åkte till den plats som vi trodde skulle fungera bra för dagen, och på andra kastet så får vi ett dubbelhugg!


Jag till vänster och Ron till höger. Inga jätte-gäddor direkt, men dom bjuder ändå på en ordentlig fight nu i sommar värmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0