Here we go

Ända sedan sportfiske mässan var så har man ju sett fram emot våren och islossningen något enormt. Bara att få komma ut och prova dom nya grejerna skulle ju vara helt underbart!  I mitt fall så innebar det ett nytt BFT Stiff 6' och ett gäng nya beten.  Och när isen väl släppte så blev det succé. Det nya spöt var gudomligt skönt och dom nya dragen leverar fortfarande som dom ska!  Mitt tidiga vårfiske var lite halvdant pga att hitta fisken här i närheten inte var det lättaste, men när man väl hittade dom så kunde det smälla på ganska ordentligt.
Här är en bild på vårens största:                                                                                              

Jag lät jerken sjunka ungefär en halv meter, gjorde ett ryck, vev stopp i 3-4 sekunder, och började jerka så snabbt som det bara gick. Det var då den högg, mitt under hetts-loppet!
Gäddan var 96cm lång och vägde 6,1kg.

Annars har det inte varit några speciella vikter, några stycken runt 3-3,5 bara. Säg till om ni vill att jag lägger upp fler bilder!

Jag ska eventuellt ut imorn, beroende på vädret. Det har ju varit storm här dom senaste två dagarna. Men det är lovat bättre, vi får se hur det blir!  Rapporter kommer såklart efteråt. Skitfiske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0